Mi alapján dől el, hogy ki mennyire csinos és karcsú? Tiggy nem érezte magát annak, Sophia Lorent pedig az emberek többsége annak tartja. Jól érzed magad a bőrödben? Meg vagy elégedve az alakoddal? Jólesik a mozgás? Szeretsz enni? Ha bánatos vagy, vagy hiányzik valami jólesik egy kis édesség vagy valami más finomság? Meg lehet –e válni tartósan a fölösleges kilóktól/vissza lehet-e nyerni az ideális formánkat? Ha szeretnéd és teszel érte a fenti kérdésekre –egy kivételével- IGEN lehet a válasz! Szerinted melyik a kivétel? Ha valami helyett eszünk, akkor ÉHESEK vagyunk VALAMIRE, ami hiányzik nekünk. Ezt a hiányt étellel lehetetlen pótolni, de minden hiány pótlására létezik számunkra megfelelő megoldás, amit csak mi magunk ismerünk. Mi tudjuk mi a legjobb nekünk! A One Brain( kineziológia) módszer segítségével megtalálhatod a saját személyre szabott megoldásaidat!

2015. augusztus 6., csütörtök

SÚLY - TÚLSÚLY lelki hátterének összefoglalása



Az a zsírtöbblet, amelyet a testem (a belső világom) és a külvilág közé felhalmoztam, azt jelzi, hogy tudat alatt el akarom magam szigetelni, vagy belém szorultak, bennem rekedtek bizonyos érzelmek, amelyeket látni sem akarok.
    A kövérségemmel egy bizonyos védelmet keresek, a súlytöbbletet a gondolataimmal fokozatosan halmozom fel. Szakadék van köztem és a külvilág között. Így akarom elrejteni magamban a sebezhetőségem miatt kialakult bizonytalanságot, és így akarom elkerülni, hogy megjegyzésekkel sértsenek meg, vagy olyan, főként szexualitással kapcsolatos helyzetbe kerüljek, ami kellemetlen számomra.
   Túlsúly annak is lehet a következménye, hogy mindent birtokolni akarok. Egoista vagyok, és bizonyos érzéseket nem vagyok hajlandó elengedni.
   Kövérség esetén lehet szó az egyensúly felborulásáról, vagy a környezetemmel szembeni lázadásról, esetleg olyan helyzetekre, mozzanatokra történő reagálásról, amelyeket látni sem akarok, vagy amelyekre nem szívesen emlékezem.
  Az élelmiszer érzelmi táplálékot jelképez számomra. Mértéktelenül eszem, hogy az érzelmi űrt betöltsem, vagy kompenzáljam a sikert, ami engem érzelmileg „elszigetel". Valószínűleg mind érzelmi, mind anyagi téren bizonytalanságban élek, és tudat alatt arra van szükségem, hogy elraktározzak dolgokat, nehogy bármiben hiányt szenvedjek. A hiányérzet eredetét valószínűleg a gyermekkoromban kell keresni. Főként az édesanyámmal lehet kapcsolatos, mivel ő jelképezi számomra a közvetlen kapcsolatot a táplálékkal és a túléléssel (szoptatás). A kövérség gyakran érzelmi sokk vagy nagy veszteség következménye, a megélt hiányt, ürességet, igen nehezen viselem. Gyakran előfordul, hogy egy szeretett személy eltávozása, elvesztése miatt érzem bűnösnek magamat.
   Keresem életem célját, valami jót szeretnék véghez vinni. Nehezen találom, foglalom el helyemet a világban a szavaim vagy a cselekedeteim által, ezért a testemmel akarok teret nyerni magam számára. A  kinézetemmel, külsőmmel kapcsolatosan is alulértékelem magam.
   Egy kisebb „tökéletlenség", testi hiba, vagy pár felszedett kiló számomra hatalmas jelentőséggel bír, és már nem vagyok képes meglátni és értékelni magamat. Mivel minden figyelmemet a hibákra összpontosítom, a testem erre csak még több hibával, előnytelenséggel és súlyfelesleggel fog reagálni, hogy ráébredjek arra, mennyire szigorú vagyok magammal szemben, és mennyire sokat ártok magamnak a negatív gondolatokkal. A diétával kombinált testmozgás nem lesz elegendő, rá kell ébrednem a túlsúlyom valódi okára. Legyek akár gyermek, akár felnőtt, mindenképpen tudatosítanom kell magamban, hogy elutasítom saját magamat.
   Az is lehet a benyomásom, hogy korlátozott vagyok az életem bizonyos aspektusaival szemben, vagy azzal
kapcsolatosan, amit el akarok érni. Ez a korlátozottság érzése lesz a testem „kiterjesztésének", és
túlsúlyának az oka.
   Ha olyan ember vagyok, aki felhalmozza az érzelmeit vagy a dolgait (tárgyak), akkor
a testem szintén erre fog törekedni, zsírok formájában. Megtanulom kifejezni az érzelmeimet, elismerni
az értékeimet és lehetőségeimet. Most már tudom, hogy minden űrt, amelyet magamban érzek, betölthetek szeretettel, és magammal szembeni pozitív gondolatokkal. Saját magam és mások
elfogadásával, a szeretettel, amivel körülveszem magam, megszabadulok a kínról és az ilyesfajta
védekezés szükségességétől
Jacques Martel :Lelki eredetű betegségek lexikona


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése